nadpotliwość stóp

Skutki nadpotliwości stóp to nie tylko wilgotne stopy czy uczucie skrępowania w miejscach publicznych. Nieleczona nadpotliwość stóp prowadzi do maceracji naskórka,
a wilgotne środowisko stanowi idealne podłoże do rozwoju infekcji grzybiczych
i bakteryjnych. Do powikłań można zaliczyć również potówki, czyli rozsiane wykwity skórne w postaci czerwonych krostek lub małych pęcherzyków ,powstawanie modzeli ,twardych i często pękających pięt oraz pęknięć w przestrzeniach międzypalcowych.

Aby uniknąć  komplikacji zdrowotnych, a także  nie musieć krępować się  w sytuacjach, gdy niespodziewanie musimy ściągnąć obuwie, warto zawczasu zadbać o właściwą higienę stóp, a  w trudnych  przypadkach  bez skrępowania poprosić o pomoc  podologa. W naszym gabinecie poza zabiegami pielęgnacyjnymi , jonoforezą i środkami przeciwpotowymi dysponujemy także urządzeniem do dezynfekcji i odświeżania przepoconego obuwia.

JONOFOREZA W LECZENIU NADPOTLIWOŚCI

Jest to zabieg rozrywania kanałów jonowych w gruczołach potowych z użyciem prądu. Są dwa rodzaje jonoforezy ; wodna i z dodatkiem środków cholinergicznych. Podstawowe wskazania do jonoforezy to nadpotliwość stóp , rąk i pach. Obszary ciała poddawane terapii są zanurzane w kuwecie wypełnionej wodą , przez którą przepływa prąd . Pacjent odczuwa delikatne mrowienie , a działanie polega na ograniczeniu wydzielania gruczołów potowych bez ich uszkadzania.

W początkowej fazie leczenia zaleca się codzienne stosowanie terapii , a kolejne zabiegi można wykonywać co kilka dni. Seria zamyka się w ok. 10 zabiegach. Profilaktycznie zaleca się wykonywanie zabiegów przypominających.

PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGU JONOFOREZY ;

• ropne stanu zapalne
  • wypryski i owrzodzenia
  • stany gorączkowe
  • porażenia spazmatyczne