pękające pięty, rozpadliny skórne

Są jedną z częstszych dolegliwości zarówno estetycznych , jak i zdrowotnych. Pęknięcia mogą powstawać na podeszwie stóp, na jej zewnętrzym brzegu, a w szczególności na pięcie.Zmiany dotyczą głównie warstwy rogowej i tworzą szczeliny czy rozpadliny skórne.Nadmiernie zrogowaciała skóra z trudem pochłania wilgoć i z trudem ją wydala. Staje się więc skórą odwodnioną, traci swoją elastyczność, a w kontakcie z podłożem łatwo pęka. Pęknięta i zrogowaciała skóra na pięcie zaczyna zahaczać rajstopy, potem może tworzyć bruzdy, które sprawiają ból i prowokują występowanie zakażeń.  różnej głębokości - czasem sięgają skóry właściwej, powodując krawienia.

Możemy tu mówić o nadmiernym rogowaceniu pięt oraz o zespole pękających pięt, które są związane bezpośrednio z suchością skóry.

Przyczyny powstawania pęknięć skórnych:

• Najczęstszą przyczyną pękających pięt są zaniedbania higieniczne – brak nawyku codziennego mycia i smarowania stóp odpowiednio dobranymi preparatami.

• Picie zbyt małej ilości wody (a co za tym idzie: słabe nawilżenie skóry).

• Noszenie skarpet i obuwia z materiałów syntetycznych.

• Najrzadziej występującymi przyczynami pękania pięt będzie wrodzona albo nabyta skłonność do przesuszania się skóry, np. wskutek przyjmowania dużej ilości leków rozrzedzających krew lub współwystępowania chorób objawiających się złuszczaniem naskórka

Aby wyleczyć popękane pięty, należy przywrócić skórze jej ciągłość i właściwą elastyczność. W przypadku głębokich pęknięć na piętach niedopuszczalne jest jednak „domowe” ścieranie naskórka tarką czy pumeksem. Nie tylko nie zlikwiduje dolegliwości, a jeszcze ją pogłębi.

Błędem jest także stosowanie do smarowania stóp balsamów do ciała, kremów do rąk czy oliwek. Powierzchowne działanie będzie miało również zastosowanie popularnych preparatów kupowanych w drogerii czy aptece.

Pękające pięty to problem nie tylko kosmetyczny, ale i medyczny, a do leczenia tej dolegliwości należy się zabrać w zupełnie inny sposób.

Receptą na pękające pięty jest wizyta w specjalistycznym gabinecie zajmującym sie pielęgnacją stóp. Podolog oceni stan skóry i zdefiniuje powód dolegliwości. Dobór specjalistycznych preparatów i sposobu leczenia jest sprawą indywidualną. Podczas zabiegu zrogowaciały naskórek zostanie bezbolesnie usunięty a szczeliny dokładnie oczyszczone odpowiednio dobranymi narzędziami rotacyjnymi.

Na koniec zabiegu podolog dobierze odpowiednie ortezy w celu amortyzacji i odciążenia leczonych miejsc. Zaleci specjalistyczne preparaty do codziennego użytku i podpowie   w jaki sposób pielęgnować problematyczne miejsca .W razie potrzeby podolog zaaplikuje odpowiednie opatrunki .

Skłonności do występowania pęknięć powodują konieczność nieustannej pielęgnacji zagrożonych partii skóry. Również po zakończonej sukcesem serii zabiegów nie wolno zaniedbywać codziennej pielęgnacji stóp. Stosowanie zaleconych preparatów w połączeniu z regularnymi wizytami w gabinecie podologicznym przyniesie pożądany efekt  i oddali widmo bolesnych, rozpadlin skórnych.

Projekt i wykonanie: HEDRYCH.pl